بتن الیافی ( GRC )

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 28 بهمن 1396 در ساعت 11 : 34 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بتن مسلح با الیاف شیشه یا بتن الیافی  (GRC/GFRC) که با نام بتن الیافی و همچنین سیمان تقویت شده با الیاف شناخته میشود. در سراسر جهان این تکنولوژی را با نام های متفاوتی از جمله :  فرانسوی : Composite Ciment Verre با کلمه اختصاری CCV یا Fiber Beton  ، در زبان ترکیه :Fiber Takviyeli Beton  و در زبان آلمانی : Glasfaserbeton با کلمه اختصاری  GFBشناخته می شود .

جی آرسی یا بتن مسلح از ترکیب سیمان، سنگدانه، آب، افزودنی های بتن و الیاف شیشه مقاوم در مقابل محیط های قلیایی تشکیل می شود.

مزایای بتن  GRC
بتن الیافی یا بتن مسلح با الیاف شیشه یک متریال ساختمانی است که امروزه بخش قابل توجهی در صنعت ساخت و ساز در جهان را بر عهده دارد.

این ورق کامپوزیت سازگار با محیط زیست است و همچنین با مصرف کم انرژی و مواد خام طبیعی می توان آن را به انواع مختلفی از محصولات تبدیل نمود این متریال به دلیل توانایی بالا در انعطاف پذیری، عایق بودن در برابر صدا ، سرعت بالادر اجرا ظاهری زیبا و بادوام، بهروه وری مناسب و همچنین قیمت مناسب از محبوبیت بالایی در میان طراحان، معماران، مهندسین و کارفرمایان صنعت ساختمان برخوردار می باشد .

الیاف شیشه AR

به طور کلی در محصولات تولیدی بتن مسلح با الیاف شیشه (جی آرسی) میزان الیاف شیشه مصرفی مقاوم در برابر خوردگی(AR) حدود  2 الی 5 درصد می باشد که در طول فرآیند تولید با روش اسپری یا با استفاده از روش پیش اختلاط مه ، ملات جی آرسی اضافه می شود.

یکی از عوامل بسیار مهم در دوام بتن جی آر سی وجود الیاف در آن می باشدکه ضمن افزایش مقاومت فشاری و کششی باعث رفع ترکهای معمول بتن می شود.

قطعات پیش ساخته نمای GRC

قطعات نمای پیش ساخته جی آرسی (بتن الیافی) با توجه به خصوصیات منحصربه فرد خود کاربردهای متفاوتی در صنعت ساختمان را دارا می باشد .

خواص مناسب

قطعات نمای پیش ساخته جی آرسی از ویژگی های مناسبی نظیر مقاومت بالا ، مناسب با هر اقلیم ، شکل پذیری فوق العاده ، رنگ پذیری مناسب ، قابلیت جذب انرژی و همچنین پایداری در برابر ترک خوردن را دارا می باشد که متناسب با آنها می توان موارد کاربرد فراوانی برای آن یافت .

 

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :