نحوه اجرای انواع نمای کرتین وال

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 19 فروردین 1397 در ساعت 15 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نحوه اجرای نمای کرتین وال به دو روش اصلی تقسیم می شود که آن دو روش به شرح زیر می باشند :

سیستم استیک ( STIK )

در این سیستم لامل های آلومینیومی قبل از اجرای نمای کرتین وال در داخل کارخانه تولید، اکسترود و رنگ و سپس ساخته و تولید می شوند و سپس لامل های تولید شده به کارگاه ساختمانی ارسال می شود . کلیه مراحل مونتاژ لامل های کرتین وال شامل نصب قطعات اتصالی و لقمه کاری ها و برش ها در محل کارخانه تولید کرتین وال انجام می گیرد و سپس به محل کارگاه ارسال می گردد.

در سیستم استیک ابتدا اعضای عمودی ( Mullion ) یعنی لامل های عمودی نصب می گردند و سپس اعضای افقی ( Transom ) لامل های عرضی نصب می گردند و در نهایت نصب قطعات شیشه روی لامل ها انجام می گیرد.

در این سیستم درصورت خرابی یکی از لامل ها و تعویض آن می بایستی منطقه وسیعی مجدداً بازگشایی شود.

سیستم یونیتایز

این سیستم که به سیستم مدولار در نمای کرتین وال نیز شناخته می شود تقریبا کلیه مراحل تولید و ساخت در کارخانه انجام می گیرد این بدان معنی است که نقشه برداری و اندازه گیری و سپس طراحی شاپ دراوینگ به صورت کاملاً دقیق انجام می گردد و سپس نمای ساختمان را به قطعات کوچکتری که از نظر وزن و ابعاد قابل جابجایی باشد تقسیم بندی می کنند و کلیه اجزای آن شامل پروفیل ها، گسگت ها، اتصالات و یراق آلات در کارخانه تولید و مونتاژ می شود و در نهایت شیشه و سایر مصالح پر کننده  بر روی مدول های یونیتایز نمای کرتین وال نصب و پانل های تکمیل شده به محل پروژه ارسال می شوند . هر یک از مدول ها در محل تعیین شده به اتصالات تعبیه شده بر روی بدنه ساختمان در کنار یکدیگر نصب می گردند.

نحوه ساخت نمای یونیتایز به این شکل می باشد که پروفیل ها به صورت نر و ماده ساخته می شوند که در یکی از پانل ها پروفیل نر و در دیگری ( پروفیل کناری ) پروفیل ماده استفاده می شود که پس از آن پروفیل ها داخل هم قرار گرفته و در نهایت بصورت یک پروفیل دیده می شوند.

در این سیستم برخلاف سیستم استیک درصورت خرابی لامل ها نیازی به بازگشائی منطقه وسیعی نیست و به دلیل اینکه هر چند لامل بصورت یک قطعه در آمده اند سهولت بیشتری دارد و همچنین زمان اجرا در در سیستم یونیتایز نسبت به سیستم استیک سریع تر می باشد.

 

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :