چگونه در طراحی از طبیعت الهام بگیریم؟

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 24 مرداد 1396 در ساعت 16 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 

1 ) از طرح‌های رنگی موجود در طبیعت تقلید كنید.

طبیعت هم‌چنین به راحتی با سایه‌های رنگی مختلف بازی می‌كند. به یك درخت یا درختچه نگاه كنید. توجه كنید كه چگونه برگ‌های قدیمی نسبت به برگ‌های تازه كه از نوك شاخه‌ها دور شده‌اند دارای رنگی تیره‌تر هستند. این همان نسخه طبیعی بازی با سایه‌های رنگی مختلف در طبیعت است و به ما نشان می‌دهد كه طبیعت از همه تنالیته‌های رنگی استفاده می‌كند. پنجره خانه خود را باز كنید و به فضای بیرون نگاه كنی

2)  طبیعت را وارد فضای زندگی خود كنید.

راه‌های زیادی وجود دارد كه از طریق‌ها آن‌ها می‌توانید فضای داخلی خانه خود را با استفاده از عناصر طبیعی طراحی كنید. یک شرکت المانی جدید المانی با استفاده از گلهای کالاندولا (همیشه بهار) یا حتی گیاهان دارویی و با استفاده از مصالح محافظت شده فشرده و طبیعی برای پوشش دیوار ها استفاده میکند.که نمونه ای از آن در تصویر زیر قابل مشاهده است.

3) از چرخه طبیعت تقلید كنید.

پاییز. زمستان. بهار. تابستان. اگرچه همه كشورهای دنیا نمی‌توانند از این چرخه چهار فصل طبیعت به طور كامل لذت ببرند، اما تقلید از آن در طراحی خانه بسیار سودمند و نتیجه‌بخش است.
همه می‌دانیم كه در طول فصل‌های بهار و پاییز باید فضای داخلی خانه خود را روشنایی ببخشیم و آن را زیبا كنیم. از پرده‌های نازك‌تر برای ورود نور بیش‌تر به خانه استفاده كنید. در فصل بهار همه چیز در طبیعت نو می‌شود، شما هم با نظم‌بخشی و تمیز كردن خانه خود از طبیعت پیروی كنید. در طول ماه‌های سرد فصل‌های پاییز و زمستان به طراحی داخلی خانه خود گرما ببخشید. این كار را می‌توانید با پهن كردن فرش‌های زیبا، اضافه كردن لحاف‌های گرم به تخت‌خواب، و رنگ‌های گرم به فضاهای مختلف خانه انجام دهید.
چرخه طبیعت هم‌چنین به این معنی است كه برخی از چیزها باید از كار بیافتند و برخی دیگر به استراحت بپردازند.

4)  از تنوع موجود در طبیعت تقلید كنید.

طبیعت با تنوع و گوناگونی همراه است: رنگ‌ها، شكل‌ها، بافت‌ها، و طرح‌ها گسترده و گوناگون هستند. ماباید به منظور خلق یك طراحی خوب و زیبا این تنوع و گوناگونی طبیعت را وارد فضای زندگی خود كنیم.
با اضافه كردن رنگ و بافت به فضای داخلی خانه خود حال و هوایی گرم و جذاب در فضا ایجاد كنید. طرح‌ها و بافت‌ها مانند طرح‌های گلدار و طرح‌های مواج، یا بافت‌های كتان و بافت‌های مخمل را با هم تركیب كنید. همینطور به فضای داخلی خانه خود كوسن، بالشتك، منابع نوری جذاب، و وسایل تزئینی اضافه كنید.
اگر كل طبیعت به رنگ قهوه‌ای بود بسیار افسرده‌كننده و ملال آور می‌شد، خانه خود را با استفاده از رنگ‌ها، طرح‌ها، و بافت‌ها زیباتر كنید و آن را شبیه یك روز تابستانی رنگی و روشن كنید.  در تصویر زیر شما شاهد یک لوستر پوشیده شده با گلبرگ های رز ، یک ویلا با دیواری از پوشش زیبای گل نیلوفر آبی استفاده از شاخه درخت برای اویز لباس  استفاده از سنگ های موجود در طبییعت برای روشویی و هزاران ایدهکه بتوانید طبیعت زیبا را به خانه خود را دهید.

 

 

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :