انواع رنگ آمیزی آلومینیوم ( پودری و دکورال )

9 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 9 مهر 1397 در ساعت 12 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

رنگ آمیزی پودری مقاطع آلومینیومی

نحوه رنگ آمیزی پودری آلومینیوم به این شکل است که ابتدا پروفیل های آلومینیوم که قبلاً زیر سازی جهت رنگ بر روی آن انجام شده و بعد از نصب روی قرارهای معین که به نوار نقالی ( کانوایر ) متصل هستند به داخل کابین پاشش منتقل می شوند. در داخل کابین، رنگ پودری از طریق دستگاه های الکترواستاتیک باردار شده و به پروفیل های آلومینیومی یا لامل های آلومینیومی و یا قطعات آلومینیومی پاشیده می شوند. پروفیل های آلومینیومی پس از عبور از کابین پاشش رنگ داخل کوره پخت رنگ رفته و در آنجا طول کوره را که دمای آن با دستورالعمل رنگ مورده استفاده تنظیم شده است طی مدت زمان ۱۵ دقیقه یا بیشتر می پیمایند و در مرحله پایانی پروفیل ها پس از خروج از کوره و جدا شدن از قرارها پس از کنترل به مرحله بعدی منتقل می شوند و پس از خنک شدن جهت جلوگیری از خراشیدگی و آسیب دیدن پروفیل ها آنها را هنگام حمل و نقل در بسته های ۶ یا ۸ تایی بسته بندی و در بین پروفیل های آلومینیومی آماده شده از لایه نازک نایلون استفاده می گردد.

رنگ های پودری قابلیت اجرا شدن بر روی کلیه سطوح فلزی را دارند. از مزایای رنگهای پودری می توان به درصد براقیت های گوناگون، کیفیت و استحکام بالا، تنوع رنگ و طرح، سازگاری با محیط زیست، دارا بودن قابلیت شستشو و مقرون به صرفه بودن آنها اشاره نمود، از دیگر محاسن رنگ های پودری این است که به دلیل انجام عملیات زیر سازی و پخت قطعات در کوره هایی با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد و استفاده از رزین های پلی استر، این رنگها در برابر اشعه UV و گرما  از مقاومت مناسبی برخوردار می باشند.

رنگ آمیزی دکورال مقاطع آلومینیومی

رنگ دکورال آلومینیوم، گونه‌ای از رنگ‌های پودری محسوب می شود که به عنوان لایه اول و پوشش سطح فلزی می باشد و پس از پخت این رنگ در کوره الکترواستاتیک، سطح فلز آماده دکور کردن است. خواص ویژه این نوع رنگ، باعث افزایش کیفیت عملیات دکورال می‌گردد. تنوع طرح‌های دکورال به عنوان پس زمینه، انتخاب های متنوعی را پیش روی مصرف کننده قرار می‌دهد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :