طراحی و بازسازی نما

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 14 فروردین 1397 در ساعت 14 : 37 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شهرهای بزرگ و پرجمعیت کنونی آکنده از خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک هستند. آپارتمان‌های با متراژ پایین نظیر 50 یا 60 متری دیگر چیزی عجیبی نیستند و بسیاری از مردم در چنین خانه‌های كوچكی زندگی می‌كنند. با توجه به گسترش روز افزون این قبیل فضاهای مسكونی، طراحان و معماران داخلی بر آن شدند تا دکوراسیون داخلی آپارتمان‌های کوچک را به‌ گونه‌ای طراحی كنند كه بتوان حداکثر استفاده را از فضاهای داخلی و مختلف آن برد. به همین دلیل ایده‌ها و نظرهای زیادی در این زمینه مطرح می شود تا این امکان فراهم آید که ساكنان این نوع خانه‌ها بتوانند در کمال آسایش و راحتی و بدون دردسر در آن‌ها زندگی كنند. البته بازسازی ، طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی آپارتمان به عوامل گوناگونی نظیر توان مالی ساكن آن ، نوع سازه، معماری، محدودیت‌های آن و غیره بستگی دارد.

بازسازی ساختمان به دلایل مختلفی انجام می شود.گاهی از عمر ساختمان زمان زیادی نگذشته است اما صاحب آن مشتاق و علاقمند است که تغییراتی در دکوراسیون داخلی و معماری داخلی آن در قسمت های مختلف خانه نظیر آشپزخانه و کابینت و یا کاشی و سرامیک و رنگ انجام دهد اما گاهی بازسازی به دلیل خرابیهایی است که به وجود آمده است و یا باید قبل از بروز مشکل اقدام کرد تا این خرابیها در لوله کشی و جاهای مختلف ساختمان حادث نشود.

در واقع پس از سپری شدن چند سال از احداث هر ساختمانی  می بایستی به نکات مهمی توجه داشت  تا از وقوع هر حادثه ای که منجر به  تخریب بخشی از آن ساختمان خواهد شد جلوگیری کرد .

بعنوان مثال هنگام بازسازی و تغییرات در دکوراسیون داخلی و معماری داخلی ساختمان با کاربری اداری با توجه به چالش های موجود در پروژه و نیاز کارفرما، در مرحله ی نخست تقسیم بندی فضا انجام می شود به صورتی که کلیه ریز فضاهای مورد نیاز کارفرما به صورت مجزا و مستقل از هم عمل کرده و مبلمان ویژه و مخصوص به خود را داشته باشند.

از اولین دلایلی که اقدام به بازسازی ساختمان میکنیم این است که امکان تخریب و نوسازی کامل ساختمان برای همگان مقدور نیست و در بازار کنونی با به وجود آمدن برند ها و رقبا و شرکت های تجاری متنوع، مالکان در تلاشند تا با به وجود آوردن سیمایی جذاب و زیبا در دکوراسیون داخلی و معماری داخلی برای محل کار و یا سکونت خود اقدام به جذب مراجعین نمایند زیرا یک نمای زیبا و شکیل در ذهنیت افراد نسبت به تعامل و فعالیت های گروه تاثیر گذار است

از آنجاییکه بیشتر ساختمان های قدیمی در ایران با روش ملاتی یا تر ساخته شده اند نمای ساختمان های  فعلی آنها نیاز به بازسازی دارد.

از این رو ، از متریال های مناسب برای نمای ساختمان میتوان به نمای ترمووود، نمای کرتین وال ، نمای کامپوزیت، نمای فریم لس، نمای شیدر یا لوور  و ... اشاره کرد .

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :