فنک شویی و طراحی خانه و دکوراسیون داخلی

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 22 آذر 1396 در ساعت 12 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ریشه فنگ شویی

فنگ شویی در لغت به معنای باد آب است . هدف از از فنگ شویی کردن خانه آن می باشد که موقعیت مکانی آن را بررسی و مسیر حرکت انرژی ها را در داخل خانه کشف نماییم وآنها را با علائم و عناصر ویژه مربوط به زمان تولد افراد خانه به گونه ای مرتبط کنیم تا سلامتی و خوشبختی با استفاده بهینه از اتاق ها ، اشیاء و رنگ ها به بالاترین درجه خود برسند و این شرایط حاصل نمیشود مگر آنکه اختلالات درونی و بی نظمی های ناشی از انرژی های منفی را شناسایی کرده و آنها را با اصول فنگ شویی به یک زندگی با انرژی مثبت تبدیل کنیم. یکی از اصول آن عبارت است از " چی " .

چی : مفهوم اساسی فنگ شویی است  وآن را این چنین معنا نموده اند : فعالیت فیزیولوژیک ، نیروی عملی موجودات زنده ، انرژی زندگی ، دم حیات که همه چیز در آن جریان دارد.

توصیه های فنگ شویی در فضای خانه

در ورودی فضای ارتباطی بین دنیای بیرون و خانه است. انرژی چی پس از ورود از در بلافاصله در تمام اتاق ها پراکنده می شود و در زندگی اشخاص جریان میابد.

ورودی داخلی می بایستی وسیع، خلوت، روشن باشد تا انرژی چی بتواند بدون محصور شدن و آزادانه وارد خانه شود.

سعی شود آشپزخانه روبروی در ورودی نباشد زیرا ممکن است مدام احساس گرسنگی به انسان دست دهد در عوض بهتر است اتاق نشیمن روبروی در ورودی باشد و رو مقابل در ورودی یک فرش نرم پهن شود و یک گلدان طرح دار روی آن قرار گیرد.

دیوار روبروی در ورودی محل مناسبی برای نصب نمادهای مذهبی و دعاها می باشد.

یکی از مهم ترین توصیه های فنگ شویی ، بیرون کردن انباشتگی ها از محل کار و زندگی است. فنگ شویی به ما می آموزد که ارزش هر چیزی را که داریم درک کنیم و از جمع کردن وسایل به درد نخور در اطراف خود بپرهیزیم.

درصورت امکان از مواد طبیعی استفاده کنیم ، اشپزخانه های پرنور و غذاهای آماده استرس زا هستند. تختخواب های چوبی بهتر از تختخواب های با قاب فلزی هستند. نشمین فضای خصوصی خانه است ، از هر آنچه که برای تزیین آن استفاده کنیم نشان دهنده شخصیت خودمان است پس می بایستی با دقت آنچه را که دوست داریم در آن قرار دهیم. صندلی هار ا جایی قرار دهیم که رو به زاویه تند و گوشه نباشد زیراکه انرژی در این نقاط ناموزون است. دقت داشته باشیم که فضای لازم و مناسب  برای گر هم آمدن افراد را در خانه تعبیه کنیم. پله ها برای کمک به جریان چی در خانه با اهمیت هستند، پله های با انحنای مناسب باعث تحرک جریان انرژی و اثرگذاری بیشتر آن می شوند.

در اتاق نباید مستقیماً روبروی میز کار باز شود زیرا یورش ناگهانی و مستقیم چی انسان را ناخوش می کند و علاوه بر آن همه می توانند شما را ببینند، پس در صورت امکان میزتان را در گوشه ای از اتاق قرار دهید به گونه ای که پشت تان به دیوار باشد.

افرادی که احساس افسردگی، عصبانیت می کنند باید به گونه ای بخوابند که سرشان رو به غرب باشد زیرا تنها در این صورت است که احساس آرامش و و رضایت خواهند داشت . وقتی در طول شب خواب آشفته ای داشتید، صبح رو بعد احساس خستگ می کنید و تمایل ندارید رختخواب را ترک کنید در این حالت سرتان را به سمت شرق قرار دهید، صبح فردا سرحال و شاد از خواب بیدار خواهید شد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :